Neo-noir sorozat következő filmje az 1996-os Fülledtség (Bound), amelyet a Mátrix filmeket is jegyző Wachowski testvérek rendeztek. A filmet általában 18 éven felüliek való kategóriába tették különböző országokban a nyelvezete és erősen szexuális, erőszakos tartalma miatt. A film több műfajt is egyesít, egyszerre krimi, gengszter és erotikus film, valamint tartalmaz bohózat-jellegű részeket is. A testvérpáros Andy és Larry (nemváltása után Lana) Wachovski, akiknek ez volt az első rendezői próbálkozásuk, mindenképpen akartak egy olyan filmet csinálni, ami arról is szól, hogy mennyire téves lehet, ha valakinek a szexualitását a külseje alapján feltételezik és ítélik meg. A Bound volt az első olyan hollywoodi mainstream film, aminek főszereplői leszbikusok, ugyanakkor nem ekörül forog és nem erről szól a film. A film egy fordulatokkal teli, izgalmas noir, aminek elkészítésénél a rendezőket Billy Wilder film noirjai inspirálták.
Corky (Gina Gershon) börtönből frissen szabadult dyke, aki karbantartói munkát végez egy társas házban. Szomszédai Violet (Jennifer Tilly) és szeretője Caesar (Joe Pantoliano), aki a maffia pénzmosója. A nagyon nőies és csinos Violet elcsábítja a fiús Corkyt, és ráveszi, hogy segítsen neki ellopni a maffia pénzét, úgy, hogy Caesarra kenik a dolgot a maffia előtt. Ennek érdekében kieszelnek egy tökéletesnek tűnő tervet, ám megvalósítása közben nem várt események történnek. Vajon megbízhat-e Corky a femme fatale Violetben, vagy a nő csak felhasználja őt?A Fülledtség első ránézésre abban különbözik a klasszikus film noiroktól, hogy a főszereplő antihős, akit elcsábít a végzet asszonya, szintén nő, a noirok megszokott csábításnak ellenállni nem tudó férfiaival szemben. Kapcsolatuk jellege azonban lényegében ugyanolyan, mint a klasszikus noirok antihős-femme fatale kapcsolatáé, mert ebben a filmben is a femme fatale (a nőies leszbikus) mozgatja a szálakat és irányítja az eseményeket, és bár a két nő együtt hajtja végre a tervet, nekem mégis úgy tűnt, mintha Corky, a fiús lány (az antihős) inkább csak próbálná utolérni az eseményeket. De ezt lehet, hogy csak amiatt éreztem, mert a Violet az, aki többet van a gengszterekkel egy helyiségben, és ezért a nem várt eseményekre neki kell először reagálnia.
Mindenesetre Violet a csábító végzet asszonya, akiről az ember nem feltételezné, hogy leszbikus, ha szembe jönne vele az utcán a testhez álló ruhájában, erősen kirúzsozva, nőies beszédmódjával. Ugyanakkor, amikor Corky lakásába ment egy kávéra, már farmert viselt, kevésbé volt kisminkelve, és a hangja is kicsit mélyebbnek és természetesebbnek hallatszott. Corkyval ugyanis nem kellett szerepet játszania, mint Caesarral. A film készítésében részt vett Susie Bright feminista író és szexoktató, aki segített a rendezőknek abban, hogy a két főszereplő kapcsolata és erotikus jeleneteik is realisztikusak és egyben szexisek is legyenek. A két színésznő pedig tökéletesen megoldotta a feladatot, pedig nagyon féltek ezektől a jelenetektől, és felvételek előtt pár kupica tekilával kellett bátorítaniuk magukat. Az eredmény pedig egy nagyon vibráló és fülledt erotikus szálat hozott a filmbe.A Bound készítőinek nem állt túl sok pénz a rendelkezésükre, de mindent kihoztak belőle, amit csak ki lehetett. A történet nagy része a két nő lakásán játszódik, Violetéké klasszul berendezve, Corkyé pedig csupasz és kopár, mintha két külön világban járnánk, és itt tervez, mozog, él a két nő. A rendezők nagyon feszült atmoszférát tudtak teremteni a korlátozott környezet és a kevés karakter ellenére, ami egyre izgalmasabb, mozgalmasabb és feszültebb lesz, ahogy megy a film előre, miközben nincs egy perc megállás sem, miután elkezdik a tervük végrehajtását. Egész egyszerűen a néző belekerül a rendezők szőtte feszültség pókhálójába, amiben nincsenek hullámhegyek és hullám völgyek, hanem folyamatosan csak nő az izgalom.
A film másik nagy erőssége, hogy nagyon hitelesen és zökkenőmentesen ötvözi a mai korban játszódó történetet és modern karaktereit a klasszikus film noir karakterekkel. A Wachowski testvéreket a műfaj egyik legmeghatározóbb klasszikusa az 1944-es Billy Wilder rendezte Double Indemnity volt. A csábító nő szexuálisan manipulálja a férfit / dykot, annak érdekében, hogy rávegye egy veszélyes és nem legális dologra érte, a nőért, na és persze sok pénzért. A másik film pedig a John Houston rendezte 1948-as A Sierra Madre kincse (The Treasure of the Sierra Madre) Humphrey Bogart főszereplésével, akinek a kezdetben nyugodt karaktere egyre őrültebbé és paranoiásabbá válik, amihez nagyon hasonló Caesar karakterének fejlődése.Jennifer Tilly játszotta Violet-et, a bársonyosan szexi femme fatale-t, aki ártatlannak és édesnek tűnik, de végzetes lehet, ha a külső után ítélünk, bár a sok rúzs megtévesztő lehet. Manipulációs képességei cseppet sem rosszabbak, mint klasszikus társaié, hiszen ő is tökéletesen mozgatja a szálakat, és tulajdonképpen a két nő közül inkább ő a főszereplő. Itt egy kicsit különbözik a Fülledtség a klasszikus film noiroktól, ahol általában a behálózott férfi a legfontosabb karakter és ő van képernyőn a legtöbbet. Nem tudom, hogy ez szándékos volt, vagy csak így alakult, talán szerencsésebb lett volna valahogy fordítva megoldani, akkor még "klasszikusabb" lehetne a film. Vagy egyforma fontosságúvá tenni a két karaktert és többet szerepeltetni őket együtt. Gina Gershon is szuper a kemény fickós, hűvösen vagány Corky szerepében és a provokatívan mocskos trikójában. A festékes és olajos Corkynak is ugyanaz a dilemmája, mint általában a klasszikus film noirok kalapos férfiainak: megbízhat-e a nőben?
A két színésznő külön-külön is nagyon jó, de ketten együtt még jobbak, mert ekkor kapunk egy extra atmoszféra növelő adalékot: a fülledtséget.A két női főszereplő mellett a Caesart játszó Joe Pantoliano is remek a gyors észjárású, és agresszív pénzmosó szerepében, aki kezdetben magabiztos és nyugodt, majd, ahogy halad a film, úgy veszíti el ezeket a tulajdonságait és lesz egyre őrültebb, és ezzel együtt brutálisabb. Caesar karaktere egy kicsit a a két főszereplőnő mögé szorul, de ez tulajdonképpen jó, mert így jobban érzékelhető, hogy ebben a filmben nem áll fenn olyan eshetőség, hogy Violet esetleg vissza megy hozzá, tehát igazából nem beszélhetünk szerelmi háromszögről. Caesar és Violet hiába élnek együtt 5 éve, kapcsolatukban nincs valódi érzelem egyik fél részéről sem, ahogy Violet mondja film végén:"Te kihasználtál engem, én meg kihasználtalak téged". Nem kérdőjelezhető meg, hogy Violet, a szexi cica, aki minden férfi álma, és akikkel úgy játszik, ahogy csak akar: leszbikus.
A film kapott olyan kritikákat, hogy szegény Joet nagyon átvágták a palánkon a csajok, valamint az a tény, hogy a törvénytelenül szerzett pénz ellopása is törvényellenes, morálisan elítélendő. Nos, Joe nem egy ártatlan bárány, hanem a maffia pénzmosója, egy brutális alak, aki részt vett emberek kínzásában és megölésében, a filmben nem a rendőrség és a jog által kapja meg megérdemelt büntetését, hanem Violet és Corky által. A film férfi szereplői egytől-egyik kegyetlen és erőszakos maffiózók, akiknek semmilyen emberi tulajdonságuk nincs, mindannyian eldobható és könnyen helyettesíthető karakterek. Ebben a környezetben a nők annak ellenére, hogy manipulatív módszerekkel pénzt lopnak, erkölcsileg mégiscsak jóval a filmben szereplő gengszterek felett állnak, tulajdonképpen kiragyognak belőle.A Washowski testvérekre többek között olyan rendezők munkái hatottak, mint Billy Wilder, Fritz Lang, Alfred Hitchcock, vagy éppen a Coen fivérek. Mivel szerintük a legtöbb film előre megjósolható történet mentén halad, ezért a legfőbb céljuk, hogy a filmjeikben lévő csavarokkal teljesen összezavarják a nézőket, akiknek egy idő után már fogalma sem lesz arról, hogy mire is számítsanak. Bár a Fülledtség még nem volt akkora siker, mint az ezután következő filmjeik, mindazonáltal meglepően jó, főleg ha figyelembe vesszük a nagyon alacsony budgetet, amiből készült. Nem véletlenül figyeltek fel rendező páros tehetségére és remek stílusára, aminek köszönhetően később már nagyobb költségvetésű filmek készítésére is lehetőséget kaptak.
Értékelés: 7,5/10